woensdag 15 juni 2016

Spelen met angelina

Langzamerhand ontstaat er een vast groepje waarmee ik wat technieken uitprobeer. Deze maandag hebben we met angelina gespeeld.
Het is toch wel een leuk materiaal, zeker als je van wat 'bling' houdt...



Dit stuk angelina heb ik ongelijk verhit. De linkerkant is maar kort verhit en de rechterkant een stuk langer. Je ziet meteen het verschil, links zit er nog veel glans op en de kleur van de rechterkant is ook anders geworden. Niet iedere angelina kleur reageert trouwens zo sterk hierop, het is echt uitproberen.
 Op deze angelina stukjes ben ik met transfer folie aan de gang gegaan.  Linksboven heb ik de folie met vliesofix aangebracht, dat werkte heel gemakkelijk. Rechts daarnaast heb ik een flesje speciale transferlijm gebruikt om een spiraal te tekenen. Na droging van de lijm kom je de transferfolie erop strijken. Jammer genoeg wilde de lijm niet echt drogen en werd het spiraal meer een grote vlek... de achterkant plakt nu trouwens nog...geen succes op angelina dus....
Rechtsonder heb ik stipjes gemaakt met een flesje houtlijm. Dit wilde een stuk beter drogen en gaf een goed resultaat. Als laatste het stuk angelina linksonder.... daar heb ik de transferfolie zonder lijm opgezet. Ik merkte dat de angelina al een beetje met de transferfolie versmolt... dus hier met een goed heet strijkijzer met het randje en de punt wat op de folie gedrukt en gekrast... dat ging ook heel goed!

Geen opmerkingen: