vrijdag 3 maart 2017

Etsen

Poes James blijft een dankbaar onderwerp! Het valt trouwens nog niet mee om een dier als ets onderwerp te gebruiken... ik vind het lastig om de vacht goed te treffen...

Eerst heb ik een lijnets gemaakt:
en afgedrukt:
daarna ging het harspoeder op de zinkplaat en werd het zink in etappes met afdek-lak bewerkt:
steeds tussendoor heel even in het zuurbad...
Uiteindelijk heb ik de plaat 5 keer in het zuurbad gehad. De eerste 2 keer maar 10 seconden... daarna 15 seconden en 25 seconden. De laatste maal 2 minuten, dat moet een hele donkere tint opleveren.

Op een afdruk van de lijnets had ik met kleur de verschillende vlakken aangegeven... zo wist ik waar de lichte en de donkere stukken kwamen.
De foto waar ik van uit ben gegaan:
en de etsplaat:
Volgende les afdrukken!

1 opmerking:

Ineke zei

Wat mooi gedaan!!!